Vigtig viden til nye hundeejere

At være hundeejer er en fantastisk oplevelse fyldt med kærlighed, leg og masser af skønne øjeblikke, men også et ansvar for et lille levende væsen. På Egelund Dyreklinik har vi mange hundekunder, og vi rådgiver hele vejen rundt – også de helt nye hundeejere.

Vores dyreklinik er hundevenlig, og det giver både dig og din hund en tryg oplevelse. Vælg altid en dyrlæge der er opdateret inden for hundens sundhed og sygdomme. Skab også et trygt miljø for din hund derhjemme -har du en hvalp, så husk at gå hjemmet igennem for fare, der kan skade det lille nysgerrige og legesyge væsen.

Beskyt din hund

Din hund skal vaccineres. Det gør du for at beskytte den mod sygdomme, der ellers kan være meget alvorlige for hunden. Vi tager en snak med dig om hundens behov og lægger derefter et vaccinationsprogram for din hund.

Husk også det årlige sundhedstjek. Her opdager dyrlægen tit sygdomme i tide, før de får lov til at udvikle sig.

En hund skal have et foder af en høj kvalitet. Vi anbefaler flere forskellige mærker, og du er altid velkommen forbi vores butik med foder og udstyr til hunde og se, hvad vi kan finde til din hund. Butikken er åben samtidig med klinikken.

Det er spændende med et nyt medlem af familien, men husk også at give din hund mulighed for at slappe af. Sørg for, at den får tilstrækkelig opmærksomhed og stimulering for både hoved og krop.

Hold øje med tegn på sygdom eller ubehag hos din hund og sørg for at reagere hurtigt ved behov. Tegn en sygeforsikring. Den dækker en del af dine udgifter hos dyrlægen.

Find os her:

Egelund Dyreklinik